Tuesday, February 21, 2012

Madah Berhelah . ....

dear bloggers ...




Dalam perjalanan pulang menggunakan bas awam, saya sempat memasang telinga mendengar perbualan 2 orang wanita yang bercerita mengenai kekasih hati masing-masing. Dapat disimpulkan hasil daripada cerita mereka, kekasihnya sering bersama-sama dengan kawan baiknya tanpa meluangkan banyak masa kepada dirinya. Dari alunan suara, kedengaran wanita tersebut tidak merasa puas hati dengan layanan yang diberi oleh kekasihnya. mendengar perbualan mereka saya hanya tersenyum.

kisah cinta kedua-dua wanita ni telah mengingatkan saya kepada kejadian di sekolah satu masa dahulu, apabila seorang kawan dipulaukan kerana terlalu taksub kepada kekasihnya.  dia sanggup mengorbankan persahabatan itu demi menjaga hari dan perasaan kekasihnya. ada juga seorang kawan itu terputus percintaan kerana tersepit dalam situasi antara kekasih dan sahabat. Persahabatan dan Percintaan kedua-duanya terlalu rumit..... saya percaya isu ini juga sering menjadi perbualan banyak blog.

ANTARA KEKASIH DAN SAHABAT, MANA SATU PILIHAN YANG TERBAIK?
bagi anda yang hangat bercinta sudah pasti akan memilih kekasih dan bagi anda yang tidak mempunyai kekasih, sudah pasti akan memilih sahabat. Ada juga yang sudah mempunyai kekasih akan memilih sahabat, dan ada juga mereka yang belum mempunyai kekasih, akan memilih kekasih. apa jua pilihan anda, sudah pasti ia mempunyai alasan yang tersendiri dan terbaik buat anda.

Sekiranya anda memilih sang kekasih, jagalah persahabatan itu sebaiknya dan sekiranya anda memilih persahabatan,  peliharalah percintaan itu.


peace....

2 comments:

  1. curi dengar perbualan dalam bas.. banyak ragam.. banyak cerita..

    ReplyDelete