Sunday, May 13, 2012

jiwanya kosong....

dear bloggers.....


semua orang mempunyai kawan. tidak kira kawan lelaki atau kawan perempuan. kawan itulah yang sering kita ajak melepak, menonton wayang, makan bersama dan kekadang tempat kita untuk meluahkan perasaan suka dan duka. bila kawan itu sudah menjadi sebahagian dari hidup kita, maka kawan itu mulalah kita labelkan sebagai kawan sejati. 

kawan sejati lebih daripada segalanya, layanan yang akan diberikan lebih baik jika dibandingkan dengan kawan biasa, juga lebih baik daripada layanan yang diberikan kepada kekasih hati.  disebabkan itu, kita pernah mendengar ada orang mengatakan kekasih boleh dicari tetapi kawan sukar diganti. sampai macam itu kuasa persahabatan itu mempengaruhi diri kita.

pun begitu, berapa ramai kawan yang kita ada? kawan sejati yang kita ada? mesti jawapan kita ramai, tetapi dalam ramai-ramai itu, siapa yang benar-benar ikhlas untuk berkawan dengan kita? yang benar-benar menganggap kita kawan mereka? yang berkawan dengan kita tanpa mengharapkan sesuatu? 

saya juga tidak menafikan yang saya mempunyai ramai kawan, tetapi saya tidak dapat memastikan sejauh mana persahabatan itu benar-benar jujur, ikhlas dan tulus. terlalu sukar untuk menilai kejujuran itu. 

peace.....

No comments:

Post a Comment